Etichete

21 iunie 2012

Trei tipuri de fasole. Trei delicii



A inceput sa mi se faca fasoalea. Toata deodata. A dat iama şi acum trebuie sa-i fac fata. Iata cum:
Fideluţa merge perfect cu mânzat şi puţin tarhonel... Immm – un deliciu. Se poate inlocui mânzatul, pentru cei care nu pot mânca mânzat, cu piept de pui.





Fasolea lată (acestui soi îi spunea bunica „ţucără”) merge fiarta si servita cu saramură de usturoi.
Se stropeşte fasolea cu puţin ulei de măsline şi se decorează cu o verdeaţă (după gust). E excelentă în ciorbe şi merge şi la cuptor, asfixiată :).





Fasolea clasică e excelentă pentru iahnie în oală de lut. Nu recomand ca boabele să fie 100% uscate, ci atunci când tecile dau o tentă gălbuie sa fie culese pentru această iahnie. Teaca nu merge fiartă şi pusă în supe (că face „aţe”) – pentru aceasta vezi mai sus. Altfel este soiul care e perfect pentru uscarea care ne va ajuta toata iarna.





7 comentarii:

  1. ce frumos.Si eu am din astea si au inceput sa faca teci,dar abia peste vreo saptamana incep sa o culeg.tocmai la fix ca sa o pot face cu rosii de gradina,patrunjel si mult usturoi.Imi place foarte mult fasolea lata

    RăspundețiȘtergere
  2. te rog mult,scoate chestia aia cu verificatul.Garantez eu ca nu e nici unul robot din cei ce scriu pe blogul tau :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Draga Octavian,
    Te rog sa ma crezi ca nu stiu care e "chestia cu verificatul". Chiar nu stiu.
    In rest, mersi de semn si, lasa, o sa se faca si la tine cat de cald este in zilele astea.
    PS Recomand iahnia la oala de lut, cu cimbrisor, afumatura si putin usturoi. Bineinteles ca inainte merge o tarie (palinca de preferat); seara cand se racoreste, sa stai sa bagi la foc si sa iei o cinzecuta..... (Exclus ziua, pe canicula)

    RăspundețiȘtergere
  4. Foooarte frumoasa e fasolea ta. O sa umpli congelatorul pentru la iarna :) Cum de n-ai si din aia violeta, care devine verde la fiert ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, uite, d'aia n-am, dar promit ca o sa fac rost.
      Cat despre congelator inca nu l-am bagat in functiune.
      Cele bune.

      Ștergere
  5. uneori ma chinui sa inteleg cum de gradina mea ramane tot timpul in urma altora--dar niciodata nu o fac cu tristete ci cu zambetul si speranta ca a mea va urma. Frumos rod ai in gradina- bine sa va fie!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu e in urma deloc; la cat zici ca stai la serviciu, e chiar ok
      Salutari

      Ștergere